Pages

Monday, January 31, 2011

Vårdag och sjukt barn




Johannes är fortfarande sjuk så jag är hemma med honom och Fredde är och färdigställer i huset. En liten promenad hann vi med, frisk luft ger energi och blåser bort baciller, så hoppas han är frisk imorgon. Hjärtat lever om i magen, full rulle är det därinne, så häftigt varje gång man känner att det sprattlar. Har jobbat järnet i helgen, har verkligen vart fullt upp! Känns bra att ta en lugn dag idag, just nu ägnar jag mig åt bokföring och pappersjobb, skönt att få ordning på finanserna. Det är vårväder och någon plusgrad ute idag, kände för en längre promenad, skulle va så skönt att verkligen röra på sig och svettas lite, får bli senare ikväll kanske. Alltså bokföring, jag har ju faktiskt en utbildning i det, men nu så är allt som bortblåst och jag behöver ha ett möte med revisorn igen för att friska upp minnet.. Man är så rädd att göra fel.. Härinne minskar det med saker varje dag, Fredde tog ett lass med sig idag med och så har vi skruvat ner saker från väggarna, det tom ekar i Johannes rum.. Härligt att känna Freddes glädje och längtan att få flytta in i det nya, ingen blir gladare än jag att han också känner att det börjar kännas som "hemma"!

En ny tv har inskaffats till vardagsrummet, den gamla får sitta i sovrummet, lyxigt med sovrumstv! Har aldrig haft men alltid velat ha! Nu ska jag fortsätta att skotta mig igenom pappersjungeln! Undra hur det går för älsklingen i huset, han jobbar säkert som en galning. Jo han ringde just, vi har för lite av en tapet så vi måste köpa mer, typist! Nåväl, nu ser vi en ände på det hela! Snart färdigt för inflyttn! Nu längtar man efter att få inreda!

Läst så mycket om denna sovgunga som verkar vara fantastisk för både barn och föräldrar. Tydligen kan man även ta med sig den överallt och den är lätt att hänga upp. Det blir nog att gå till Hafva och få en demo om hur den funkar. Mawok heter den.

1 comment:

  1. Hej! Har Johannes varit sjuk, Ludvig fick feber i söndags och är fortfarande riktigt varm :( Sovgungan där tittade vi på åt Ludvig också, den verkar så fin, men det kändes som att man kunde ha den så kort tid så vi skaffade en rese-säng att använda så istället och den använder vi ju fortfarande. Gå in till Åsa och Malin (Petters ex) så demonstrar dom den garanterat för dig :) Många kramar!

    ReplyDelete