Pages

Tuesday, January 11, 2011

Ljus!

Längtar efter en resa till solen! Kanske Dubai?


Underbar dag med fint vår-ljus! Det känns att det går åt rätt håll nu! Har just varit hos barnmorskan och lyssnat på den lilles hjärtljud, fantastiskt!! Allt verkar vara som det ska och än en gång blev man påmind om vad som egentligen finns därinne - en liten människa! Har ibland fått nypa mig själv i armen och har blivit lite "van" att jag är lite större över magen, det är egentligen när folk säger åt mig att jag blivit större som jag kommer ihåg att, just det jag är ju gravid. Jag önskar att alla fick må så bra som jag gör, så mycket alla blivande mammor skulle få gjort då! Jag känner mig som kreativiteten själv och får hejda mig ibland, så mycket på gång just nu! Man får helt enkelt anpassa sig efter förmåga och ork, men när orken blir för stor så är det svårt. Tids nog kommer dagen då man tvingas varva ner naturligt, men fram tills dess så kör jag på. Jag tror att bebisen bara mår bättre så länge jag mår bra och går efter känslan.

Nu börjar det dra ihop sig till flytt, ska fylla några lådor med blandad kompott från vårat evigt trånga förråd, helt otroligt vad grejer man samlar på sig! Nu är i alla fall sovrummet så gott som klart i huset och jag har nyss hämtat ut vårt nya överkast och kuddöverdrag från posten. Kommer att bli så ljust och fint! Känns bra att äntligen börja bocka av lite från listan. Ikväll ska vi ut och måla lite till, känns hemskt att dra med Fredde och att efter en hel dag på sitt jobb jobba ännu mer.. Men, men, det måste ju bli klart snart. Idag ska vi börja måla nere i rummen och det som ska bli Johannes rum. Blir nog en tapet med pirater på där enligt önskemål. Nu ska jag göra lite jobb och sedan vidare ut på stan för ärenden!

No comments:

Post a Comment