Pages

Wednesday, January 26, 2011

Ny tid och kärlek



Det är så härligt när man vaknar upp och känner att det är en ny dag och det bubblar härligt i en av välbehag och kärlek. Jag känner mig på topp just nu, med allt! Jag vaknar upp med min älskade varje dag, känner att han verkligen är mannen i mitt liv och känner mig så otroligt lyckligt lottad. Vi väntar ivrigt på att flytta och det gör mig ännu gladare att känna hans glädje och iver och stolthet över det som han åstadkommit i transformationen från koja till slott i huset.
Känner även en otroligt glädje över mitt val att flytta hem igen, något som jag aldrig har ångrat eller funderat över, ett val som kändes så självklart och som blev så bra. Ännu ett bevis på att om man går efter magkänsla så kan det aldrig gå fel. Också det lilla livet inuti mig, som sprattlar livligt nu, det är så fantastiskt men ändå så overkligt. Ska jag kläcka ur mig en liten människa? Klarar jag det och klarar jag att ta hand om den? Det är ett otroligt lyckorus men samtidigt en liten rädsla. Rädsla för det nya och okända, men samtidigt en härlig känsla av spänning och kärlek.

Igår åt vi vår första semla, jag köpte med så vi åt ute i byn. De var jättegoda men är inget som man äter för ofta..

Njut dagen, njut ögonblicket, memorera känslan av lycka så att du kan ta fram den när det känns som den fattas dig.

No comments:

Post a Comment