Pages

Tuesday, January 18, 2011

Trött..

Känner att jag behöver lyssna på kroppen, då den just nu jobbar overtime och behöver all vila den ber om. Svårt bara att ställa om sig från full speed till no speed.. Helgen var fullbokad på hotellet, jättekul och trevliga människor, samt välkommen vila på "mitt" rum till kvällen, borde ha mitt namn där snart.. Alltid skönt att återvända hem, i detta fall hade jag bokat in en möhippa på söndagkväll för fyra personer, så det var bara att speeda lite extra. Problemet var bara att det var en härlig snöstorm ute. Visserligen låg jag i "rätt" fil, norrgående, den andra var igendriven och där låg plogbilar, lastbilar och andra små stackare. Nåja, det gick bra och jag hann hem med nöd och näppe för att tända ljus och göra mysigt för gästerna. Sov ganska gott den kvällen..

Blir lätt att man fastnar framför tv och dator på morgonen, ska "bara" kolla mejlen, sen blir man där.. Så mycket annat man måste passa på att kolla. Måste lära mig att bli mera tillåtande med tiden, rätt vad det är så kanske man inte orkar göra allt man måste och behöver kanske tom stanna inne en hel dag. Men sån är jag, full fart, så länge jag orkar så kör jag. Idag blir det mer målning av fönstrena i mitt gamla rum. De var riktigt medfarna och gulnade så det blir nog två varv med panelgrund där.

Skulle vilja röva bort min stackars kära sambo som jobbar så himla mycket just nu, ackordsjobb. Igår fick han huvudmassage innan vi somnade och strax så låg han och snarkade djupt. Han känner sig lite stressad för flytten och hur vi ska hinna allt men jag säger att det är väl inte hela världen om vi inte hinner allt, då bor vi ju där och kan pyssla. Men har man att göra med den yrkesman så.. Nu är det dags att krångla sig ur morgonrocken, bädda och göra saker... Vi hörs..

No comments:

Post a Comment