Pages

Sunday, July 31, 2011

Brändön runt




Vår vackra ö! Åkte runt vår ö idag, en riktig äventyrsbåttur! Minns vagt våra rundturer från min barndom, väldigt vagt, att det var mycket vass och sjögräs och väldigt mysigt. Det fick jag återuppleva idag, många år senare, har fortfarande båtgung i kroppen, blev en riktig heldag. Vädret var än en dag strålande, havet lugnt och stilla och temperaturen lagom. Havanna hann bara ombord för att sedan somna djupt. Vissa delar av rundan var väldigt grunda och det fastnade sjögräs i propellen. Denna rundtur tar ca två timmar, man puttrar på som på vilken sightseeing som helst och känner sig som en turist med kameran i högsta hugg. Vartenda gång jag laddar ner bilderna från vår fina kamera blir jag glad, bilderna blir ofta bra och det är verkligen något jag rekommenderar att investera i en bra kamera om man gillar att fota.

En lycklig medresenär.


















Pappa, min pappa.













Ett ögonblick av frid. Ammning under bar himmel.









Johannes fick en härlig dag. Han badade och gick barfota i skogen.
















Havanna sover gott med motorljud och gung.












Smala passager och väldigt grunt.




Näckrosor i blom.











En ungsvan prövar sina vingar.

No comments:

Post a Comment