Pages

Tuesday, June 7, 2011

Sommarvärme!

Sådärja, tydligen blåste lördagens vindar åt rätt håll!Det var ju storm och tromber och ett inte så roligt väder då men nu så är det 17 grader i solen på morgonen! Måste hitta myggfönstrena så man kan sova med öppet för nu svettas jag mer än vanligt på nätterna. Lyxproblem va? Fredrik och Christina flyttade in i bagarstugan igår och sov sin första natt där. Mysigt med grannar nu! Och ännu fler hästar som luktar gott runtomkring.

Mamma tillfrisknade fort och jag fick hämta henne igår! Tog hem henne hit för att vara nära och ha ytterligare uppsikt över läget, varför ska hon egentligen sitta själv i lägenheten? Här har hon (och jag) sällskap av varandra i väntans tider. Var hos barnmorskan igår, sista gången? Sa till Fredde att det kändes som skolavslutning, ni vet då man känner sig sådär riktigt uppåt och har något att se fram emot. Hon skrattade och undrade vad vi gjorde där ännu en gång. På lördag sa jag, på lördag kommer bebis! Vi får väl se men back-up planen blir (i värsta fall) ett besök på Sunderbyn på tisdag morgon för mätning, en sån där kurva, och ett ultraljud för att kolla att bebis mår bra och sedan tar de beslut om ett möte dagen efter och ev igångsättning, som jag inte är ett fan av. Men ut måste du ju, din lilla rackare! Men du har det ju så fantastiskt bra därinne!

Nätet har legat nere, hela helgen nästan, man är verkligen lost utan internet. Hur gjorde man förr? Fredde lyckades greja med dosorna så han fick fart få det igår kväll. Idag blir det generell städning här, när vi flyttade in ytterligare grejer från bagarstugan så blev det helt plötsligt mer kartonger överallt här. Behöver tvätta och städa och och... Helst av allt vill jag bara ta på mig bikinin, om den fortfarande passar, och njuta i solen. En dag på stranden. Underbara svenska sommar.

No comments:

Post a Comment