Pages

Friday, June 10, 2011

Heat is on!

I sovrummet just nu, enligt termometern är det 37 grader! Tog just en kaffe ute med pappa och vi var tvungna att flytta bordet i skuggan.. Men man ska inte klaga, måndagens prognos säger 11 grader.. Hade verkar i natt, har nog sovit mig igenom de flesta men Fredde har halvsovandes masserat min ländrygg och varit så snäll. Ett par gånger blev det att stiga upp men det går bra när man andas igenom dem, känns bra att träna för det som komma skall. Kanske blir det nedkomst imorgon som jag förutspått..? Jag är redo! Nu har jag precis städat igenom nedervåningen och dammsugit upp rester av nitton blomkrukor som ramlade nedför trappen igår, samt mellanvåningen, så nu känns huset i tiptopskick. Körde hem mamma igår, hon fick nya ögonfransar, målade händer och fötter och såg helt plötsligt oförskämt fräsch ut. Så lite som kan göra så mycket. Imorgon får vi finbesök från Stockholm, Linn med pojkvän kommer bilandes upp, så huset blir fullt igen, en byts ut av annan. Blir nog en sväng in till stan med Karro, mycket på gång där med studentfirande och så. Nu hänga tvätten!

No comments:

Post a Comment