Pages

Tuesday, March 10, 2009

Tisdag..Tillbaka i verkligheten..tog nara dar..hihi

Har ganska precis kommit tillbaka fran nastan 2 veckor i Sverige, vlket var alldeles underbart, och kanner att jag hade nog stannat en vecka till, minst, tiden gar ju sa fort nar man ar pa semester..

Det allra basta ar nog mina karaste vanner, forutom familjen forstas, men mina fa "riktiga" vanner som vander ut och in pa sina scheman och antaganden for att hinna traffa mej nar jag kommer upp.

De gamla skolkamraterna, E, E och K, som nu alla har barn och familj, vi ses alltid pa en middag nar jag kommer upp, och det ar sa roligt att hora vad som hant sen sist.

Sedan mina Stockholms-kompisar, S, P och H, ocksa de med fullmatade dagar och studier, men det finns alltid plats for en fika eller tva nar vi ses. Det basta med riktiga kompisar ar att hur an lang tid som gatt sen sist, sa spelar det ingen roll, man uppdaterar sej snabbt och det kanns alltid som om det var nyss man sags.

Sist men inte minst, min kara van och f d arbetskollega, "storasyster" A, vi kan inte fa nog av att bara sitta och surra och uppdatera varann. Hon var nog den som fick mest tid denna gang, men det fick hon sa garna! Vi spenderade ett dygn ute i hennes stuga, at non-stop och bara myste och tittade pa chick-flick filmer. Vadret var alldeles underbart, sol varje dag, inte sa kallt och det passade perfekt att vara pa isen och gora snoanglar. Jag saknar dej redan vannen! Vi har ett sant harligt utbyte av god energi och feedbacks nar vi ses.

En av de saker man uppskattar mest med vintern i norr ar nog tystnaden, nar man sitter ute och bara lyssnar, snon bedovar alla ljud och det kanns som man har oronproppar, scenariot ar bedovande vackert, alldeles vitt sa langt man kan se, att blicka ut over isen som ser ut som en evighet, sant man saknar nar man bor i solen.

Underbart att fa traffa familj, hundar, runda och goa gravida magar och allt annat som bjods fran mina hjartan i norr. Tack for allt! Ses i sommar hoppas jag!

No comments:

Post a Comment