Pages

Wednesday, March 24, 2010

Hemma..

Jag och Charlotte dagen innan jag akte fran Spanien for gott. Faktiskt sa borjade vi bada prata om att lamna Spanien redan i oktober forra aret och sa packade vi och flyttade samtidigt, bada efter tio ar utomlands. Som omvaxling en solig dag, efter en hemsk vinter.



..ja det var ju lange sedan jag skrev nagot har.. Mycket har hant, stoora forandringar, omvalvande flyttning, but here I am! Helt otroligt hur snabbt man anda aklimatiserar sej, stavar man sa, sag konstigt ut. Maste dock saga att jag valt den basta arstiden att komma "hem", det blir ljusare och ljusare for varje dag, idag droppar det fran taken och balkongdorren ar faktiskt oppen och solen skiner for annu en dag i strack. Akte ju tillbaka till Spanien for att packa ihop och avsluta allt dar, dock fick jag en hel del jobb dessa veckor, vilket var bra men blev lite stressigt. Det var nog inte forran Asmae hjalpte mig att lamna bilen da den skulle lastas pa Sverige-transporten, da jag insag att det var annu ett kapitel avslutat.


Samtidigt hade jag ju min alskade Fredde hemma och trots att tiden och dagarna floog ivag da jag var nere i Spanien, gick anda tva veckor ifran varann otroligt langsamt. Tank sa det kan bli, vi hade ju fem ar tillsammans innan jag bestamde mig for att lamna Lulea och se varlden, vilket jag nu gjort, sa kommer man hit pa en langre semester ocksa forandras livet totalt - till det battre! Vi bor nu tillsammans och det kanns fantastiskt bra.






Fick dock vanta ett bra tag, nastan tre veckor innan bilen kom upp fran Stockholm, men nu ar den antligen har och haller pa att bli "svensk" den ocksa, vilket har varit en hel process.. Man kan ju saga att man ar ganska less pa amnet flyttning nu..




En solnedgang i Ersnas.


Sa har vackert var det den dagen da jag flog hem.






Nu har jag alla nara och kara inom armlangds avstand..nastan ialla fall. Tank att jag far vara med om alla spannande sma framsteg som Ludvig tar, varje dag, varje vecka. Det har ar i sondags da vi blev bjudna pa vaffelkalas i Brandon.

Min favoritblomma, annu vackrare med snon i bakgrunden.

Diggar denna mossa skarpt!

No comments:

Post a Comment