Pages

Thursday, November 10, 2011

Vinter

Så nu var det vinter. I alla fall om man ska titta på termometern och almenackan. Men snön lyser med sin frånvaro. Men det är härliga, vackra dagar och vi promenerar mycket. Solen ligger lågt och skulle jag haft kameran med idag då jag åkte till stan så skulle jag ha fått stanna ofta för att fota. Vattnet ligger spegelblankt och väntar på sitt täcke, det är så vackert så att det sticker i ögonen. Havanna växer och står i, oj vad tiden går fort, men ändå inte. Jag är så glad för att jag fått möjligheten att följa henne dygnet runt, se hur hon växer dag för dag och hur hon lär sig nya saker. Nu äter hon gröt som en hel karl och är mer och mer intresserad av vad vi vuxna stoppar i oss. Ikväll när jag bytte på henne så fick jag hicka och hon skrattade så att hon kiknade. Det var så kul! Storlek 62 börjar att tacka för sig för att lämna plats för 68:n. Det blir en lång tjej.

Hm´s julsaker var jättefina! Kolla här!

Julgransmatta

Härliga kuddar att bulla upp med i soffan


Förkläde när man ska va foxy och baka i köket.

Badrumsmatta


Jag längtar till jul. Nu känns det som om man äntligen har "kommit hem". Visst finns det fortfarande kartonger ouppackade, men i hjärtat är jag hemma.. äntligen. För första gången längtar jag till att göra en jätte-jul hemma i vårt hus, med familj, vänner, barn och tindrande ögon.

No comments:

Post a Comment