Pages

Wednesday, November 24, 2010

Julen kommer tidigare och tidigare..


Känns som om julen kommer tidigare och tidigare varje år, det är som om luften darrar av längtan hos folk av att ta fram julsakerna, kanske inte idag, men imorrn. Förra helgen så åkte det upp julstjärnor och julljusstakar i fönstrena hos de flesta, de bara måste fram! Visst är det härlig, visst är det mysigt, men när man ser bilar med julgranar på taken, då känns det galet. Granen lär ju knappast ha några barr kvar till julafton, stackarn. I år blir det ingen riktig jul hemma hos oss, dels så bor vi ju i en visningslägenhet numera, eftersom den ju är till salu, sedan så är ju huset långt ifrån färdigt. Vi har i alla fall bestämt att plastgranen ska få stå i köket i huset i år, vi ska ju ha glöggkväll där nu i början på december och då vill man ju ha lite stämning. Julen kommer vi nog att fira kan hända på olika håll, fredde brukar vara i stugan med Johannes och jag är nog med mamma och mormor hos mamma. Men visst känns det alldeles underbart att vara hemma i jul. Förra julen var jag ju här på semester och mycket hände ju då, som förändrade mitt liv i en annan riktning och tog mig tillbaka till Sverige. Det känns jättebra och jag har inte ångrat det en sekund. Allt har sin tid och det var då tid att komma tillbaka till rötterna, familjen och den återuppståndna kärleken.

No comments:

Post a Comment