Pages

Monday, February 13, 2012

Händelserikt

Kan man minst sagt säga om de senaste dagarna. Efter att kylan äntligen lagt sig så blev Havanna sjuk och fick tredagarsfebern. Lilla grynet var så varm att man kunde steka ägg på pannan och sov mest. Tyckte så synd om henne att jag gav henne bröstet, också för att få henne att sova då vi inte kunde gå ut pga kylan. Insåg senare att det borde jag inte gjort, då det gicks å bra att vänja av henne..

Febern gick över till sen torsdagskväll och jag beslutade mig, efter massor av om och men, att åka och jobba på fredag. Natten fredag till lördag var lite tumultartad med liten som inte ville sova, men Fredde fick hjälp av farmor som tur var. Kändes bra att komma hem dagen efter vill jag lova. Måste träna på att Fredde lägger henne så att det ska funka med att jag lämnar huset någongång.

Det "nya" leendet, svårt att fånga. Börjat att le mera vuxet. 

Med lite underbett så att man ser tänderna.

Brorsan underhåller lillasyster. Sweet!
Lilla hjärtat har nu fyra tänder, två uppe och två nere och har fyllt 8 månader. Och blivit bra mycket envisare och provar mamsens givmildhet med att t ex bara vilja äta gröt, inget annat. Får nog ta i och blir lite envisare jag med. Ikväll körde jag icke-amning igen, till stora protester, men med lugn och harmonisk musik i bakgrunden segrade mamsen och grynet sover fins sedan kl sju.

No comments:

Post a Comment